Ο Καύσωνας και Τρόποι Αντιμετώπισής του

Το καλοκαίρι ακόμη καλά κρατεί και ο καύσωνας είναι κάτι συνηθισμένο. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι όλοι αντεπεξέρχονται εύκολα στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του. Αντιθέτως, κάθε φορά που ο υδράργυρος χτυπά κόκκινο και σε πολλές περιοχές η θερμοκρασία φτάνει τους 40 βαθμούς, υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν από αναπνευστικά προβλήματα ή παθαίνουν ηλίαση. Η ζέστη είναι επιθυμητή, ιδιαίτερα σε μία χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα και έχει ορισμένες από τις πιο εντυπωσιακές παραλίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, η ζέστη δεν θα πρέπει να συνοδεύεται από προβλήματα και γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητη η αντιμετώπιση του καύσωνα.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν, στην περίπτωση που ο υδράργυρος ανεβαίνει διαρκώς; Ορίστε κάποιες χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αντεπεξέλθετε με ευκολία και να ευχαριστηθείτε τη ζεστασιά και τη λιακάδα χωρίς προβλήματα.

Πιείτε Πολλά Υγρά: Το σώμα μας χρειάζεται πολύ νερό καθημερινά, έτσι ώστε να αντικαταστήσει τα υγρά που αποβάλλονται. Όταν έχουμε φαινόμενα καύσωνα, οι ανάγκες για νερό και υγρά εν γένει αυξάνονται. Ιδρώνουμε πιο συχνά και είναι φυσιολογικό το δέρμα μας να αποβάλλει μεγαλύτερη ποσότητα υγρών, την οποία οφείλουμε να αναπληρώσουμε. Επιπλέον, η κατανάλωση νερού και υγρών σε περιπτώσεις όπου οι υψηλές θερμοκρασίες μαστίζουν προσφέρει δροσιά.

Αποφύγετε Περιττές Μετακινήσεις: Είναι λογικό ο οργανισμός μας να καταπονείται περισσότερο, όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή. Οι επιβλαβείς συνέπειες του ηλίου ενδέχεται να φανούν στην υγεία μας και συνεπώς θα πρέπει να μειώσουμε κατά το δυνατόν τις μετακινήσεις μας. Καθόμαστε στο σπίτι ή σε κάποιο δροσερό μέρος, απολαμβάνοντας υγρά και χαλαρώνοντας.

Φάτε Ελαφριά: Όταν ο καύσωνας μας χτυπά την πόρτα, είναι σημαντικό να μην καταναλώνουμε λιπαρά φαγητά και εδέσματα που καταπονούν το πεπτικό μας σύστημα. Αντιθέτως, αξίζει να προτιμούμε σαλάτες με φρούτα και λαχανικά. Η κατανάλωση πολλών ελαφριών σνακ είναι καλύτερη ως επιλογή, από την συγκέντρωση όλων των θερμίδων σε ένα ή δύο γεύματα.

Προσοχή στην Έκθεση στον Ήλιο: Όταν βρισκόμαστε σε διακοπές, συνηθίζουμε να περνάμε πολλές ώρες στην παραλία. Αν και εξ ορισμού αυτό αποτελεί μία εξαιρετική μορφή διασκέδασης, στην πραγματικότητα η πολύωρη έκθεση στον ήλιο ελλοχεύει πολλούς κινδύνους. Ηλίαση, εγκαύματα από την ηλιακή ακτινοβολία, ζαλάδες και καρκίνος του δέρματος είναι μερικοί από αυτούς τους κινδύνους. Προσέχουμε λοιπόν να περιορίζουμε την έκθεσή μας στον ήλιο, ενώ φοράμε πάντοτε αντηλιακό, γυαλιά και καπέλο.

Ανοιχτόχρωμα Ρούχα: Είναι εξίσου σημαντικό να τονίσουμε ότι τα ρούχα που φοράμε παίζουν πρωταρχικό ρόλο στον καύσωνα. Πρώτον, προτιμάμε να φοράμε ελαφριά ρούχα αντί για ρούχα που μας βαραίνουν. Τα λινά υφάσματα είναι μια εκπληκτική επιλογή για τις ημέρες του καύσωνα. Επίσης, τα ανοιχτά χρώματα είναι περισσότερο ωφέλιμα.

Ακόμη και μέσα στην πόλη, υπάρχουν οάσεις δροσιάς που διευκολύνουν την παραμονή μας σε εσωτερικούς χώρους. Ενημερωθείτε για αυτές τις οάσεις από το δήμο ή την κοινότητά σας και φροντίστε να είστε εκεί, αν δε διαθέτετε κλιματιστικό για τις καυτές ημέρες. Συνήθως τα ΚΑΠΗ προσφέρουν μια εύκολη λύση για τους ηλικιωμένους, σε κλιματιζόμενες αίθουσες όπου περνούν την ώρα τους ευχάριστα. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τους αρμόδιους, ώστε να ενημερωθείτε για τις επιλογές σας – καύσωνας είναι, θα περάσει!